پیوند ها
ادبيات نظري و ادبيات پيشينه پژوهش
مشاوره، روانشناسي، مديريت، حسابداري و ... درباره خودکارآمدی تحصیلی_2
پيشينه داخلي و خارجي:
دارد
منابع فارسي:
دارد
منابع لاتين:
دارد
نوع فايل:
Word قابل ويرايش
تعداد صفحه:
25 صفحه
خودکارآمدی
میزان پیشرفت تحصیلی، شاخص موفقیت در فعالیت های علمی و آموزشگاهی است که از مهمترین عوامل موثر انگیزشی و شناختی بر پیشرفت های فردی از قبیل پیشرفت در تحصیل و میزان یادگیری، خودکارآمدی است(بندورا1986). خودکارآمدی به باورهای شخص در مورد توانایی هایش گفته می شود که مبتنی بر نظم و به اجرا در آوردن فعالیت ها برای رسیدن به موفقیت است(بندورا، 2007). باور های خودکارآمدی باورهایی هستند درباره ی شایستگی ادراک شده ی خودمان و این که باور داشته باشیم کاری را به خوبی یا حداقل به طور مناسب و کافی انجام دهیم(بندورا،1997؛ پاجارس ،2006). مبتنی بر نظریه ی شناختی- اجتماعی بندورا(1997) خودکارآمدی دانش آموزان دارای چهار منبع مهم است:
1- تجاربی که به صورت غیر فعال بر آن ها تسلط دارند
2- تجارب مشاهده شده ی مختلف
3- تشویق ها(تحریک های ) اجتماعی
4- مو قعیت های روانشناسی و روانشناختی.
مبلغ قابل پرداخت 22,600 تومان