سلام. این سایت انجام کلیه اموردانشجویی. پایان نامه، پروپزوال، مقاله، فصل4 پایان نامه(spss , دیگر نرم افزارها) و ... تمامی رشته ها در همه مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام میدهد. ترجمه مقاله با قیمت مناسب و با تایپ. تبدیل pdf به word فارسی به صورت تضمینی. شما می تونید هر سوالی داشتید با تلفن 09119734277 تماس داشته باشید.ممنونم

تجارت الکترونیک


تجارت الکترونیک

پایان نامه تجارت الکترونیک

صفحه 46

WORD قابل ویرایش


 

 

چکیده :

تجارت الکترونیکی را می توان انجام هر گونه امور تجاری بصورت آنلاین و از طریق اینترنت بیان کرد . این تکنیک در سالهای اخیر رشد بسیاری داشته است و پیش بینی می شود بیش از این نیز رشد کند . تجارت الکترونیکی به هر گونه معامله ای گفته می شود که در آن هر گونه خرید و فروش کالا یا خدمات از طریق اینترنت صورت پذیرد و به واردات و یا صادرات کالا و یا خدمات منتهی می شود . تجارت الکترونیکی معمولا کاربرد وسیع تری دارد ، یعنی نه تنها شامل خرید و فروش از طریق اینترنت است بلکه سایر جنبه های فعالیت تجاری ، مانند خریداری ، صورت برداری کالاها ، مدیریت تولید و تهیه و توزیع و جابه جایی کالا ها و همچنین خدمات پس از فروش را در بر می گیرد . البته مفهوم گسترده تجارت الکترونیک کسب و کار الکترونیک می باشد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل اول : تجارت الکترونیک

1-1 - تاریخچه تجارت الکترونیک ......................................................................................................................... 2

1-2 – تعریف تجارت الکترونیک ........................................................................................................................... 3

1-3 – مزایا و معایب تجارت الکترونیک ............................................................................................................... 5

1-4 – بسترهای لازم برای تجارت الکترونیک ................................................................................................. .. 9

1-5 – محدودیت های تجارت الکترونیک .............................................................................................................7

1-6 – مدل های تجارت الکترونیک ..................................................................................................................... 8

1-6-1 – تجارت فروشنده با فروشنده ................................................................................................................10

1-6-2 – تجارت فروشنده با مصرف کننده ...................................................................................................... 10

1-6-3 – تجارت مصرف کننده با مصرف کننده ............................................................................................. 10

1-6-4 – تجارت مصرف کننده با فروشنده ..................................................................................................... 11

1-6-5 تجارت نقطه به نقطه ............................................................................................................................... 11

1-6-6 – تجارت فروشنده با اداره ..................................................................................................................... 12

1-6-7 – تجارت مصرف کننده با اداره ............................................................................................................ 12

1-7 – راه اندازی یک تجارت الکترونیکی ....................................................................................................... 13

1-8 – تجارت الکترونیک در ایران .................................................................................................................. 18

فصل دوم : پرداخت آنلاین

2-1 – پرداخت الکترونیکی .................................................................................................................................... 22

2-2 – پول الکترونیکی ........................................................................................................................................... 23

2-3 – ویژگی های پول الکترونیکی ......................................................................................................................24

2-4 – انواع پول الکترونیکی .................................................................................................................................. 26

2-5 – پرداخت همراه ............................................................................................................................................. 26

2-6 – پرداخت بر مبنای اشتراک پیام کوتاه .................................................................................................... 27.

2-7 – صورت حساب مستقیم موبایل ................................................................................................................ 29

2-8 – موبایل وب ................................................................................................................................................... 30

2-9 – صورت حساب مستقیم اپراتور ................................................................................................................ 30

2-10 – کارت اعتباری ......................................................................................................................................... 31

2-11 – کیف پول آنلاین .................................................................................................................................... 32

2-12 – بدون تماس نزدیک رشته ارتباطات ..................................................................................................33

2-13 – سرویس پرداخت ................................................................................................................................. 33

فصل سوم : کاربرد تجارت الکترونیک

3-1 – مقدمه ..................................................................................................................................................... 36

3-2 – مسئله تحقیق ...................................................................................................................................... 36

3-3 – اهداف تحقیق ........................................................................................................................................ 38

3-4 – مفهوم تجارت الکترونیکی ................................................................................................................... 45

3-5 –بررسی توامندی های تجارت الکترونیکی بر عملکرد شرکت ها .........................39

3-6 –تاثیر اینترنت بر ساختار صنعت ( محیط نزدیک ) ...................................................40

پارادایم گزینشی دانینگ .................................................................................................. 40 E 3-7 –

3-8 –تاثیر تجارت الکترونیکی بر توسعه صادرات.................................................................... 41

3-9 –راهکارهای تجارت الکترونیک برای تسهیل و تسریع فرآیندهای صادرات ...44

10-3- تحلیل تجربه ی موفق شرکت گز سکه............................................................................ 45

4-10-1 – تاریخچه و معرفی شرکت.................................................................................................. 45

3-11– نتیجه گیری................................................................................................................................48

مراجع ...................................................................................................................................................... 49

فهرست اشکال :

شکل 1-1 – فلسفه تجارت الکترونیک ............................................................................................................ 17

شکل 1-2 – زمان گسترش تجارت الکترونیک در مناطق مختلف جهان ................................................ 18

فهرست جداول :

درسال 2010 ...................................................................... 17 B2Bو B2Cجدول 1-1 – حجم تجارت

جدول 2-1 – روشهای پرداخت الکترونیک .............................................................................................. 34

 

 

فصل اول :

 

 

 

تجارت الکترونیک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1-1 تاریخچه تجارت الکترونیک

انسان از ابتدای خلقت تا کنون روشهای تجاری متفاوتی را تجربه کرده است . در ابتدا سیستم تبادل کالا رایج بود . شکارچی گوشت را با سلاح عوض می کرد . این سیستم اشکالات فراوانی داشت . مثلا ممکن بود شکارچی نتواند سلاح سازی را پیدا کند که به گوشت احتیاج داشته باشد . در این صورت گوشتها فاسد می شدند . در بعضی تمدنها سیستم کالای محبوب به وجود آمد . در سرزمینی که گندم غذای اصلی مردم آن بود ، شکارچی گوشت را با گندم و گندم را با سلاح تعویض می کرد . این روش هم مشکلات زیادی داشت . کالای محبوب در سرزمینهای مختلف متفاوت بود . از طرف دیگر معیاری برای سنجش ارزش آن وجود نداشت و حمل و نقل آن هم مشکل بود بدون شک اختراع پول اولین انقلاب در زمینه تجارت بود . ارزش آن مشخص بود ، حمل آن آسانتر بود ، فاسد نمی شد و همه طاب آن بودند . فواید استفاده از پول به اندازه ای بود که حتی تا چند دهده قبل کمتر کسی انتظار یک انقلاب دیگر را داشت . ارتباط بین تجارت و تکنولوژی دیر زمانی است که وجود داشته و ادامه دارد . در واقع یک پیشرفت تکنیکی باعث رونق تجارت شد و آن هم ساخت کشتی بود . در حدود 2000 سال قبل از میلاد ، فینیقیان تکنیک ساخت کشتی را به کار بردند تا از دریا بگذرند و به سرزمینهای دور دست یابند . با این پیشرفت ، برای اولین بار مرزهای جغرافیایی برای تجارت باز شد و تجارت با سرزمینهای دیگر آغاز شد . اکنون ، شبکه جهانی اینترنت مانند همان کشتی است که نه تنها فواصل جغرافیایی ، بلکه اختلافات زمانی را نیز کمرنگ نموده و صحنه را برای نمایش دیگر آماده کرده است . ترکیب تجارت و الکترونیک از سال 1970 آغاز شد . برای گسترش و پذیرش تجارت الکترونیک لازم است که پیش نیازهای این تکنولوژی از جمله زیرساختار مخابراتی ، مسایل قانونی و ایمنی پیام رسانی مهیا شود . مهم ترین هدف در تجارت حال چه روشهای بسیار پیشرفته الکترونیکی استفاده کند و چه از روشهای سنتی و قدیمی – همانا دستیابی به پول و سود بیشتر است . طبیعتا در این میان ، نقش بانکها و موسسات اقتصادی در نقل و انتقال پول بسیار حیاتی است . هنگامی که در سال 1994 اینترنت قابلیتهای تجاری خود را علاوه بر جنبه های علمی و تحقیقاتی به نمایش گذاشت ، موسسات تجاری و بانکها در کشورهای پیشرفته اولین نهادی بودند که تلاش جدی خود را برای استفاده هر چه بیشتر از این جریان بکار انداختند . محصول تلاش آنها نیز همان بانکداری الکترونیک امروزی است . سپس به سرعت مشخص شد که اینترنت بستر بسیار مناسبی برای انواع فعالیتهای بانکداری و اقتصادی بشمار می رود .


مبلغ قابل پرداخت 31,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 261

گرگان - میدان شهرداری

انجام کلیه اموردانشجویی.پایان نامه،پروپزوال،مقاله،فصل4 پایان نامه

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما