سلام. این سایت انجام کلیه اموردانشجویی. پایان نامه، پروپزوال، مقاله، فصل4 پایان نامه(spss , دیگر نرم افزارها) و ... تمامی رشته ها در همه مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام میدهد. ترجمه مقاله با قیمت مناسب و با تایپ. تبدیل pdf به word فارسی به صورت تضمینی. شما می تونید هر سوالی داشتید با تلفن 09119734277 تماس داشته باشید.ممنونم

اعتبار و هنجاریابی آزمون های روانشناسی


اعتبار و هنجاریابی آزمون های روانشناسی

ادبيات نظري و ادبيات پيشينه پژوهش

مشاوره و روانشناسي درباره اعتبار و هنجاریابی آزمون های روانشناسی

پيشينه داخلي و خارجي:
دارد
منابع فارسي:
دارد
منابع لاتين:
دارد
نوع فايل:
Word قابل ويرايش
تعداد صفحه:
61 صفحه


مبانی نظری اعتبار و هنجاریابی آزمون
هر رشته¬ی علمی با یک سری نظریه¬ها مواجه است که زیربنا و بنیاد آن رشته را تشکیل می¬دهد و شالوده¬ی دستاورد¬ها و یافته¬های علمی آن شاخه از علوم محسوب می¬شود. از زمان پیدایش علم روان سنجی تغییرات بنیادی زیادی در نظریه های آن صورت گرفته است و این سیر تحولی به گونه مستمر ادامه داشته است.¬¬¬این نظریه¬ها دارای انواع و مدل¬هایی هستند و هر کدام معطوف به بعد خاصی از اندازه-گیری می¬باشند. یک نظریه یا مدل اندازه¬گیری خوب در یک آزمون سنجش توانایی با مشخص کردن رابطه ی بین سوالات آزمون و سطح توانایی، چارچوب مرجعی جهت طراحی آزمون مناسب و حل مشکلات عملی مربوط به آن فراهم می¬سازد. بدیهی است که از یک نظریه و مدل مناسب، انتظار می¬رود که بتواند دقت قابل¬قبولی در اندازه¬گیری پدیده مورد نظر داشته باشد.
نظریه¬های آماری نمرات اندازه¬گیری به تدریج در طول صد سال اخیر توسعه یافته¬اند. در سال 1904، چارلز اسپیرمن مبنای نظری اساسی برای الگوی نمره واقعی ارائه داد. در چند دهه پس از آن، تحولات بسیاری شکل گرفت. گالیکسن (1950)، تمام این تحولات را در یک سیستم واحد منسجم خلاصه کرد. این سیستم متشکل از قضایا و معادلات آماری به عنوان نظریه کلاسیک اندازه¬گیری شناخته شده است. فردریک لرد (1952) و جرج راش (1960)آنچه را که در حال حاضر به عنوان نظریه پرسش – پاسخ شناخته می¬شود را به طور مستقل گسترش دادند. در سال 1963، لی کرونباخ (کرونباخ، راجاراتنام و گلیسر ، 1963) نظریه تعمیم¬پذیری را تثبیت کرد (سوئن و لی،2007 ). برنان (b2010) متذکر می¬شود که تفاوت¬های میان مدل¬ها بنیادی و مهم هستند، اما هریک از این مدل¬ها قابل دفاع و سودمند هستند، و هیچ¬یک از آنها جایگزینی برای دیگری نیست. همچنین از اینکه بیشتر تحقیقات فعلی در اندازه¬گیری آموزشی به تفاوت-های میان این مدل¬ها، مخصوصاً تفاوت های میان مفروضاتشان توجهی نمی¬کنند، اظهار تأسف می¬کند. بنا به مطالب ذکر شده و در راستای موضوع پژوهش، در این بخش تلاش می¬شود که به معرفی سه نظریه مذکور و شرح مفاهیم، مفروضات، محدودیت¬ها و تقابل¬های آنها پرداخته شود.



مبلغ قابل پرداخت 22,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 239

گرگان - میدان شهرداری

انجام کلیه اموردانشجویی.پایان نامه،پروپزوال،مقاله،فصل4 پایان نامه

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما