سلام. این سایت انجام کلیه اموردانشجویی. پایان نامه، پروپزوال، مقاله، فصل4 پایان نامه(spss , دیگر نرم افزارها) و ... تمامی رشته ها در همه مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام میدهد. ترجمه مقاله با قیمت مناسب و با تایپ. تبدیل pdf به word فارسی به صورت تضمینی. شما می تونید هر سوالی داشتید با تلفن 09119734277 تماس داشته باشید.ممنونم

استرس شغلی_2


استرس شغلی_2

ادبيات نظري و ادبيات پيشينه پژوهش

مشاوره و روانشناسي درباره استرس شغلی_2

پيشينه داخلي و خارجي:
دارد
منابع فارسي:
دارد
منابع لاتين:
دارد
نوع فايل:
Word قابل ويرايش
تعداد صفحه:
35 صفحه


استرس شغلی
استرس بخشی از زندگی روزمره است. استرس حالت یا فرایندي روانشناختی است که در هنگام وقوعش فرد با حوادثی مواجه می¬شود که آن¬ها را نسبت به بهزیستی جسمی و روانشناختی خود تهدیدآمیز ادراك می¬کند. استرس از تعامل با محیط نشات می¬گیرد و زمانی رخ می¬دهد که بین فشارهاي موقعیتی و منابعی که فرد در اختیار دارد ناهماهنگی وجود داشته باشد (هزاوه¬اي، حسيني، معيني، مقيم بيگي و حميدي، 1391).
در چند دهه اخير و با روى آوردن تدريجى جوامع به سمت زندگى مدرن، يكى از معضلات اساسي كه گريبان گير جوامع بشري شده است پديده استرس مي¬باشد. با صنعتي شدن جهان استرس اهميت ويژه¬اي پيدا كرده و به طور گسترده¬اى سلامتي شاغلين را در محيط كار تحت تأثير قرار داده است. عوامل رواني به همراه خطرات فيزيكي، شيميايي، ارگونوميك و بيولوژيك محيط كار يكي از عوامل مخاطره آميز اصلي در محيط هاي كاري محسوب مي¬گردد و در بين عوامل رواني استرس شغلى از اهميت ويژه¬اي برخوردار مى¬باشد، به طوريكه سازمان ملل متحد در سال 1992 استرس شغلي را بيماري قرن بيستم دانست و سازمان جهاني بهداشت بر اساس شاخص بار جهاني بيماري¬ها، به اين نتيجه رسيد كه بيماري¬هاي رواني به ويژه استرس، دومين علت ناتواني تا سال 2020 خواهد بود (تانگری ، 2003). در اغلب جوامع امروزی، حیات انسانی از لحاظ محیط و نحوه زندگی با آن چه در سال¬های گذشته وجود داشته، تفاوت فاحشی پیدا کرده است. امروزه در اکثر نقاط جهان، به ویژه در جوامع صنعتی و در جوامعی که آشفتگی اجتماعی و اقتصادی، زندگی عادی را مختل کرده است، عوامل تنش¬زای اجتماعی، بیش از هر زمان دیگری شایع گردیده اند. به طوری که در عصر کنونی تنش را به عنوان طاعون سیاه می-شناسند (ملازم، محمدحسینی، کریمی و زاده باقری، 1384).
استرس جزء جدايى ناپذير در زندگي مى¬باشد كه با توجه به فشار رواني و كيفيت انطباق فرد با آن مى¬تواند منجر به بيماري و يا تجربه¬اي مثبت شود. عوامل رواني در محيط كار بر خلاف ساير عوامل زيان-آور محيط كار مختص شغل خاصي نيستند و در همه¬ي مشاغل به صور مختلف و با درجات متفاوت وجود دارند (لوی و ویگمن، 2000). همه¬ی انسان ها در زندگی روزمره در معرض انواع فشارهای روانی و رویدادهای تنش¬زایی قرار می¬گیرند که بهداشت روانی و جسمی آنان را تهدید می کند. تنش یک وضعیت نا مطلوب تحریک عاطفی و روانی است و هنگامی فرد در آن واقع می شود که موقعیت را خطرناک یا تهدید کننده آسایش تلقی کند (اکبری، امیرآبادی زاده، پوررضا، واقعی و دستجردی، 1384).




مبلغ قابل پرداخت 22,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 229

دیدگاه های کاربران (0)

گرگان - میدان شهرداری

انجام کلیه اموردانشجویی.پایان نامه،پروپزوال،مقاله،فصل4 پایان نامه

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما