سلام. این سایت انجام کلیه اموردانشجویی. پایان نامه، پروپزوال، مقاله، فصل4 پایان نامه(spss , دیگر نرم افزارها) و ... تمامی رشته ها در همه مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام میدهد. ترجمه مقاله با قیمت مناسب و با تایپ. تبدیل pdf به word فارسی به صورت تضمینی. شما می تونید هر سوالی داشتید با تلفن 09119734277 تماس داشته باشید.ممنونم

اختلال و مشکلات سلوکی


اختلال و مشکلات سلوکی

ادبیات نظری و ادبیات پیشینه پژوهش

مشاوره و روانشناسی درباره اختلال و مشکلات سلوکی

پیشینه:

دارد

منابع:

دارد

فرمت:

word

تعداد صفحات:

51

اختلال و مشکلات سلوکی

مقدمه
آنچه قبل از قرن هفدهم درباره رفتار کودک وجود داشت شبیه به فرضیه¬های مربوط به بزرگسالان بود. دلیل این امر، حاکم بودن دیدگاه پیش ساختگی بود. مطابق با این دیدگاه، کودک جدای از بزرگسال نبود. او باید مانند بزرگسالان لباس می¬پوشید و انتظار می¬رفت مانند بزرگسال رفتار کند. هیچ گونه سرگرمی، بازی یا ادبیات مخصوص کودکان وجود نداشت. فیلیپ آریه، مورخ فرانسوی توضیح داده است که این طرز فکر، تا چه حد در قرون وسطی رواج داشته است. مثلا در نقاشی¬¬ها و مجسمه¬های قرون وسطی، به طور معمول، اندام و چهره کودکان و نوزادان را شبیه به بزرگسالان مجسم کرده¬اند. کودکان تنها با اندازه¬ی اندامهایشان متمایز می¬شدند. گویی کودک ابتدا در قالب بزرگسال شکل گرفته وسپس به دنیا آمده است (کاکاوند، 1393).
در اواخر قرن هجدهم بود که برای نخستین بار به رفتار نابهنجار کودک توجه شد. به علت نفوذ شدید کلیسا رفتارهای اخلال گرانه یا نابهنجار کودکان به طور عمده به ماهیت ذاتا وحشی و خشن آنها نسبت داده می¬شد. در واقع طی این دوران، توجیه¬های مذهبی برای اختلالات رفتاری به ندرت بر پایه ادله محکم استوار بود، چون تسلط شیطان یا نیرو¬های شیطانی بر فرد، تنها توجیه کننده رفتار او بود (کانر، 2011).
در قرن نوزدهم، وضعیت کودکان و نوجوانان بهبود یافت و این روند بهبودی در نیمه دوم قرن بیستم سرعت گرفت (مش و وولف، 2008؛ ترجمه مظفری مکی آبادی و فروع¬الدین، 1389). نظریه روانکاوی به ظور چشمگیری در ارتقای سبک فکری درباره علل و درمان اختلال¬های روانی موثر بود. به تدریج کلینیک¬های روان¬پزشکی و روان¬شناسی کودک در اروپا وآمریکا به وجود آمدند و بررسی، تشخیص و درمان کودکان بیمار را آغاز کردند. در سال 1925 میلادی، تحقیقات و مطالعات آرنولد گزل، روانشناس بزرگ کودک، پایه گذار پژوهشهای مربوط به چگونگی تکامل و رشد کودک شد. یک دهه پس از انتشارات گزل، اولین کتاب جدید در روان¬پزشکی توسط کانر انتشار یافت و از آن پس، روانپزشکی و روان¬شناسی کودک به عنوان یک رشته علمی جای خود را در میان علوم باز کرد (شاملو، 1392).



مبلغ قابل پرداخت 22,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 192

دیدگاه های کاربران (0)

گرگان - میدان شهرداری

انجام کلیه اموردانشجویی.پایان نامه،پروپزوال،مقاله،فصل4 پایان نامه

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما