سلام. این سایت انجام کلیه اموردانشجویی. پایان نامه، پروپزوال، مقاله، فصل4 پایان نامه(spss , دیگر نرم افزارها) و ... تمامی رشته ها در همه مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام میدهد. ترجمه مقاله با قیمت مناسب و با تایپ. تبدیل pdf به word فارسی به صورت تضمینی. شما می تونید هر سوالی داشتید با تلفن 09119734277 تماس داشته باشید.ممنونم

اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی


اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی

پایان نامه اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی

صفحه 86

WORD قابل ویرایش


 

چکیده

موضوع اقتصادمقاومتی توسط مقام معظم رهبری در سال 1389مطرح شد که براساس آن اقتصادمقاومتی کاهش وابستگی هاوتأکیدروی مزیت های تولیدوتلاش برای خوداتکایی است .هدف اقتصادمقاومتی بازسازی واحیای اقتصادملی است. ازجمله الزامات اقتصادمقاومتی براساس آموزه های دینی ایمان تقوا،کاروتلاش، عدالت، گردش سالم اقتصادی ،اعتدال درمصرف ،ممنوعیت انحصاروتمرکزاموال وثروت و... می باشد.خانواده نیزبه عنوان یکی از مهمترین نهاد در جامعه در تحقق این مهم می تواند نقش اساسی را ایفا کند برای تحقق اقتصادمقاومتی در خانواده بایدنوع وشیوه خاصی از سبک زندگی را ارایه دادکه در آن مؤلفه هایی موردنیازبرای اقتصادمقاومتی چون ساده زیسی ،قناعت ،صرفه جویی ، اولویت های مخارج خانواده ،پرهیزازاسراف وتجمل گرایی نقش مهمی داردونیزالگوگیری از زندگی اهل بیت درسبک زندگی به روش اقتصادمقاومتی ،اعتمادعمومی را افزایش می دهد.وباتغییرالگوهای غلط که درخانواده های ایرانی جریان دارد می تواننددرتحقق اقتصادمقاومتی درخانواده گام اصلی رابردارند .ضروزت تشکیل نهادهای مبارزه بااشرافی گری ،ساده زیستی مدیرانمشارکت مردمی ،حمایت ازتولیدملی وخودکفایی وخوداتکایی ازجمله مواردکاربردی کردن واجرای اقتصادمقاومتی در جامعه است .

 

 

 

 

 

مقدمه

مقام معظم رهبری با نام‌گذاری سالهای اخیر با موضوعات مختلف اقتصادی، استراتژی بلندمدت کشور را طرح‌ریزی نموده‌اند. در سال گذشته نیز در اوج تحریم‌های دشمنان علیه کشورمان، ایشان بحث «اقتصاد مقاومتی» را مورد تأکید قرار دادند.

"اقتصاد مقاومتي" از جمله اصطلاحاتي است كه رهبر معظم انقلاب بعد از عبارت "جهاد اقتصادي" به عنوان مأموريت و سوگيري چشم‌انداز نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان يك راهبرد دائمي ترسيم نمودند. به همين لحاظ براي تبيين ابعاد آن، ضروري است شاخصها و مولفه های آن شناسایی و تبيين شود.

از سوی دیگر، یکی از مهمترین عناصر فرهنگ ساز و تأثیرگذار بر مسائل مهم زندگی اجتماعی افراد جامعه، سبک زندگی است؛ که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز می باشد.

برای دستیابی به کشوری با الگوهای نوین اسلامی، مطالعه و بهبود سبک های زندگی آحاد جامعه ضروری است. برای نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه نیز قبل از هر چیز باید شاخص ها و مولفه های سبک زندگی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی را احصا نمود.

همایش ملی نقش سبک زندگی در اقتصاد مقاومتی به دنبال آن است تا مولفه‌های سبک زندگی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی را مورد مطالعه قرار داده و راهکارهای مقتضی برای دستیابی به اهداف مد نظر را شناسایی و تبیین نماید.

 

بیان مسأله

فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «ما امروز در مقابل یك فشار جهانی قرار داریم. دشمنی وجود دارد در دنیا كه می‌خواهد با فشار اقتصادی و با تحریم، سلطه ‌‌یا اهریمنی خودش را برگرداند به این كشور. ما باید یك اقتصاد مقاومتی واقعی در كشور به وجود بیاوریم.» در شرایط امروز اقتصادی کشور به عنوان یک راهکار کلان ارائه شده است.

در روزهای اخیر عرصه اقتصاد کشور شاهد رويارويي با گفتمانی جدید در حوزه اقتصادی با عنوان «اقتصاد مقاومتی» است. اكنون اقتصاد کشورمان هم از فضای جهانی تأثیر می‌پذیرد و هم به دليل قدرتی که در حوزه‌های مختلف علمی، سیاسی و انرژی به دست آورده یا از قبل داشته است، بر آن اثر می‌گذارد. با توسعه تحریم اقتصادی علیه ایران، یک ضرورت بیش از پیش نمایان شده و آن دستیابی به یک الگوی مقاومتی از اقتصاد است؛ الگويي که در برابر بحران‌های اقتصادی رویکردی فعالانه دارد و می‌تواند در شرایط بحرانی موانع را برطرف كند.

اقتصاد مقاومتی چشم‌اندازی کلان در جريان اقتصاد ایران اسلامي است و اقدامي بلندمدت را در راستاي اين چشم‌انداز شامل می‌شود. البته تحريم اقتصادي عليه ايران مربوط به سال‌های اخیر نیست. اولين تحريم اقتصادي ايران30 سال پیش و در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي از سوي ايالات متحده صورت گرفت كه منجر به مسدودشدن اموال كشورمان در بانك‌هاي غربی شد. پس از آن در طول سال‌هاي گذشته همواره تحريم‌ها به صورت مستمر و به بهانه‌هاي مختلف تداوم يافته است. البته باید به این نکته اشاره كرد که در چندسال اخیر با تصويب قطعنامه 1929 تحريم ایران در برخی محورها مانند خرید نفت ایران، سرمایه‌گذاری خارجی در اقتصاد ایران، تحریم تجاری و حمل و نقل دریایی و هوایی ایران، بانک مرکزی و بانک‌های فعال در صادرات و واردات کشور ابعاد وسیع‌تری یافته است.

واژه اقتصاد مقاومتی بر این موضوع دلالت می‌کند که فشارها و ضربه‌های اقتصادی از سوی نیروهای دشمن سد راه پیشرفت جامعه است که باید بر آن غلبه کرد. براي درك مفهوم اقتصاد مقاومتي اول بايد فهم درستي از اقتصاد ملي و همچنين فضاي اقتصاد جهاني و به دنبال آن شدت فشاري که نظام سلطه استكبار و غرب به جمهوري اسلامي آورده است، به دست آوريم.


مبلغ قابل پرداخت 31,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 338

گرگان - میدان شهرداری

انجام کلیه اموردانشجویی.پایان نامه،پروپزوال،مقاله،فصل4 پایان نامه

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما