سلام. این سایت انجام کلیه اموردانشجویی. پایان نامه، پروپزوال، مقاله، فصل4 پایان نامه(spss , دیگر نرم افزارها) و ... تمامی رشته ها در همه مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام میدهد. ترجمه مقاله با قیمت مناسب و با تایپ. تبدیل pdf به word فارسی به صورت تضمینی. شما می تونید هر سوالی داشتید با تلفن 09119734277 تماس داشته باشید.ممنونم

اخلاق در حسابداري


اخلاق در حسابداري

پایان نامه اخلاق در حسابداري

صفحه 31

WORD قابل ویرایش


 

 

فهرست صفحه

چكيده 1

مقدمه 2

فصل اول تعريف 4

نياز به اخلاق و آئين رفتار حرفه اي 5

اخلاق 6

اخلاق در حسابداري 7

فصل دوم مشكلات 13

مشکلا‌ت اخلا‌ق حرفه‌ای حسابرسان انرون 14

اصول بنیادی 17

درستكاري 17

بي طرفي 17

صلاحيت ومراقبت حرفه اي 18

رازداري 18

رفتار حرفه اي 19

تجديد نظر 19

حمايت يا مخالفت 20

قرابت 20

تهديد 20

تدابير بازدارنده (ايمن‌ساز) 20

فصل سوم معرفي 22

احكام 23

احکام لا‌زم‌الا‌جرا در مورد کليه حسابداران حرفه‌اي 23

احکام لا‌زم‌الا‌جرا توسط حسابداران حرفه‌اي مستقل 24

احکام لا‌زم‌الا‌جرا توسط حسابداران حرفه‌اي شاغل در موسسات 24

استقلال 25

فصل چهارم نتيجه گيري و منابع 28

نتيجه گيري 29

منابع31

 

چکیده:

در این مقاله تاثیر انگیزش اخلاقی بر تصمیم گیري اخلاقی در دو سطح فردي و سازمانی مورد آزمون قرار می گیرد. این مطالعه اثر آموزشهاي اخلاقی و همچنین تاثیر انگیزش اخلاقی بر روي رفتار اخلاقی دانشجویان حسابداري را مورد بررسی قرار می دهد.

همچنین بررسی دلایل تصمیم هاي غیر اخلاقی دانشجویان و ارتباط تصمیم گیري اخلاقی آنها در شرایط مختلفنیز از اهدافاین مقاله می باشد. نتایج مطالعه حاکی از آن است که دانشجویان در دوسطح فردي و سازمانی داراي رفتار اخلاقی تقریباً مشابهی هستند؛ همچنین بین انگیزش اخلاقی و تصمیم گیري در موقعیت هاي فردي رابطه معنی داري مشاهده نشد، ولی بین ایجاد انگیزش اخلاقی و تصمیم گیري مرتبط با سازمان و محیط کار رابطه معنی دار قوي مشاهده گردید. به علاوه، نتایج این مقاله از نصیحت کردن و ارائه الگوهاي اخلاقی براي افزایش انگیزه اخلاقی نزد دانشجویان حسابداري حمایت می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه:

تمامي حرفه هاي شناخته شده مانند پزشكي ، حقوق ، مهندسي براي خود يك آئين رفتار تهيه كرده اند

هدف اساسي از تهيه چنين آئين هاي رفتاري ، ارائه رهنمود هاي عملي به اعضا براي داشتن طرز تفكر حرفه اي به گونه اي است كه كيفيت ظوابط حرفه آنها را بهبود بخشد.آئين رفتارحرفه اي مهترين خط مشي هاي حرفه را مشخص نموده و ضامن بقاي آن است . ونبايد شامل ايده هاي ذهني باشد، بلكه بايد داراي هدفهاي دست يافتني و مقررات عملي و قابل اجرا براي كار باشد. وجود آئين رفتار حرفه اي ، صاحبكاران وجامعه را مطمئن مي سازد كه حرفه مي خواهد استاندارد عمل خوبي داشته باشد وهر يك از اعضا را به رعايت آن ملزم مي كند .

حرفه حسابداري و حسابرسي با يكي از حساس‌ترين موضوعات مرتبط با اشخاص جامعه يعني مال و دارايي افراد در ارتباط است. حسابداران مانند پزشكان هستند كه اعتماد شخص مقابل نقش اصلي را در شغل و حرفه آنان دارد. بي‌اعتمادي صاحبكار آفت سيستم‌هاي حسابداري و حرفه است.

مي‌دانيم كه وجود حرفه‌اي بنام حسابداري و حسابرسي پيامد وجود فعاليت‌هاي اقتصادي و سرمايه‌گذاري است و بدون آن شكل نخواهد گرفت. صاحبان كار محركان چرخه اقتصادي محسوب مي‌شوند؛ بنابراين كسب اعتماد آنان در استفاده از حرفه حسابرسي و حسابداري، وظيفه همه حسابداران و شاغلان در اين حرفه است تا آينده حرفه حسابداري تضمين شود. بنابر اين آينده حرفه منوط به داشتن ارزش‌هاي درستكاري، صداقت و تخصص است. در شرايطي كه حرفه حسابداري هنوز نتوانسته است جايگاهي در جامعه ايران و به ويژه در نزد دولتمردان به دست آورد افزايش بي‌اعتمادي به حسابداران به هر دليل و علت نقش مخربي در توسعه پايدار حرفه خواهد داشت.

گفتيم كه اعتماد نقش اساسي در توسعه حرفه حسابداري و حسابرسي دارد پس چه بايد كرد كه جامعه نسبت به حسابداران وحسابرسان اعتماد پيدا كنند.((جواب واضح است؛ اخلاق وآئين رفتار حرفه اي)).

 


مبلغ قابل پرداخت 31,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 256

گرگان - میدان شهرداری

انجام کلیه اموردانشجویی.پایان نامه،پروپزوال،مقاله،فصل4 پایان نامه

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما